2009-09-21

Idag har jag varit på min dotters grav och tänt nya ljus, täckt rosorna med bark och granris, det är så sorgligt hur allt slutade, jag har så himla lätt för tårar, tårar som flödar för min dotters skull. saknaden tror jag aldrig någonsin kommer att gå över, det gäller bara att orka leva lite lite varje dag men den smärta och ångest jag bär får man leva med. Det är varje förälders mardröm att förlora ett barn. Mitt liv har varit ett stort kaos sen 23 dec och jag har inte än kommit underfund med hur man ska gå vidare med sorgen, jag försöker att finna några få glädjeämnen varje dag för att genomlida denna dag. Men hittills har jag aldrig haft en jätte glad dag. jag har haft bra dagar och jävligt, jävligt dåliga dagar.

de sämsta dagarna har jag legat och vridit mig i ångest och gråt, inga piller i världen hjälper mot denna vånda, man får bara följa ångesten och hoppas på att den klingar av på en liten liten stund. de värsta ångesattackerna har varat 7 timmar. sen är man helt slut, hjärnan är kollapsad. då sover man i timmar. och försöker att få i sig näring,
Det som är så svårt med sorgen är att få i sig mat, ångesten är där i halsgropen och pockar på, det går att svälja men sen är det stop. så när det är bättre dagar sitter jag och vräker i mig mat,

mitt ex har ringt 105 gånger i helgen jag har inte kunnat ha på ljudet på någon av mina telefoner. jag har varit isolerad, jag kan ringa ut men ingen har kunnat nå mig pga ett jävla fyllo. nu den 29 sep har simon druckit i 2 månader. samtidigt så är det någon som sitter och berättar för honom om vad jag gör och detta gör mig jävligt nojjig. och det är otroligt dålig stil att sitta och berätta till någon som är som han. Han har gjort sitt val i livet varför ska han lägga sig i vad jag sysslar på med om dagarna. jag är ledsen på en person som jag inte vet vem det är.

jag har också lyckats sluta röka, jag tar en dag i taget med det. jag inser att jag kan inte röka och snusa och äta piller. så jag slutade med ciggen. jag är ganska nöjd med det. jag tänker inte vara maktlös inför ciggen.  jag behöver återfå mitt förstånd och detta är ett steg i ledet mot att återta mitt sunda förnuft.



Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis Pia till de rök fria livet =) lycka till gumman

2009-09-25 @ 13:11:34
URL: http://bloggenlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0