Nu är Simon på behandling

Ja efter lång vånda så har Simon lagt in sig på behandlingshem för sitt missbruk. Det är bra för hans skull att han kan sitta där och fundera på vad som skett. och hur han ska fortsätta med sitt liv efter detta.

Jag är bjuden dit på anhörigvecka och jag ska nog åka dit så att jag har en möjlighet att få säga mitt hjärtas mening till honom.

Det har varit en lång kamp med hans fyllor, och själv trodde jag aldrig att han skulle lägga in sig för jag trodde han skulle dricka ihjäl sig. men men där ser man att han kan också förvåna.

jag är glad att han gör detta för sin egen skull, för innerst inne är han en super snäll kille, men han har tappat bort sig själv nånstans på vägen.

Jag tror innerst inne på bot och bättring, men med Simon kommer det att ta lång tid innan man litar på honom igen, eller får någon som helst respekt för honom. Det är så mycket han saboterat pga spriten. men man kan iallafall glädjas för hans skull och be en bön att han tar till sig något och gör botgöring, och klarar sig utan alkohol.

Kims nykterhet går alldeles utmärkt, jag är stolt över hans förvandling, det är så roligt att se hans livsglädje igen, och nu på måndag ska han börja jobba igen. Det känns skönt att det börjar ordna sig för människor för allt rasade för många när Denise dog. Kim ger hopp om livet för klarar han av detta bör andra klara sig också och jag vet att Kim på nåt sätt kommer att stötta Simon fast mycket är sagt.

jag vill ge Kim ett jättebamsekram för sin nykterhet och den framgång han bringat hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0